Revit malzeme listesi açtığınız şablon dosya içerisinde de tanımlı olduğundan oldukça uzun bir liste olarak gelir. Malzeme isimlerini türkçeleştirmek için bile olsa bu listeyi kendi kullanımınıza göre özelleştirmeniz gerekir.
Malzeme isimlerini verirken genelde başlarına "_", "*" gibi işaretler koyuyoruz. Çünkü malzeme listesi oldukça uzun ve alfabetik sıralamaya göre listeleniyor. Bu yöntemle kendi oluşturduğunuz malzemelerin hep listenin başında yer alamasını sağlayabilirsiniz. Fakat bu durumda malzemeye göre metraj aldığınızda isimler de başlarında yerleştirdiğiniz ikonlarla listelenecektir.
Bunun için size önerim Material Class kullanmanız. Material Class seçtiğiniz kategoriye göre malzemeleri listeliyor.
Kendi tanımladığınız her bir malzeme için, o malzemenin Identity başlığına gidin. Buradan Material Class kısmına "_Malzemelerim" yazın.
Artık listeden kendi oluşturduğunuz malzemelerle ilgili daha hızlı seçim yapabilirsiniz.
25 Ekim 2010 Pazartesi
Revit Materials
Revit içerisinde malzeme tanımlamak sadece görselleştirme (Render) için değildir. 2 boyut (plan, kesit) taramalarının tanımlamaları da bu pencereden yapılır. Umarım altta malzeme kullanımı ile ilgili belirttiğim notlar çalışmalarınızı kolaylaştıracaktır:
1. Başlangıçta her model nesnesine ait malzeme kendi komutu içerisinde yapılır. Örneğin duvarlarda malzeme tanımlamaları o duvarın tip özelliği içerisinden yapılır.
2. Bir kez bir malzeme tanımlandıktan sonra istenilen her yerde tekrar kullanılabilir. Örneğin duvar için "Sıva" malzemesi tanımladınız. Farklı duvar tiplerinde kullanacağınız sıva için yine aynı malzemeyi kullanabilirsiniz. "Sıva" malzemesinin bir kez tanımlanmış olması ve listede yer alması yeterlidir. Aynı malzeme istenilirse örneğin döşeme modelinde de kullanılabilir.
3. Malzemeler modellerin birleşiminde de etkindirler. Örneğin duvarda kullandığınız sıva malzemesinin aynısını döşemede de kullanırsanız bu iki malzemenin birleşimleri doğru olacaktır.
4. Bu pencereden "Shading" için belirlediğiniz renkler ancak ekranın görüntü ayarlarından "Shading with edges" seçildiğinde görünür. Bu özellik hem 2 hem de 3 boyut görüntüleri için geçerlidir.
5. Malzemeyi bir kez model içerisinden tanımladıktan sonra, yapılacak değişiklikler için bu pencere ayrıca açılabilir. Bunun için Manage/Settings/Materials kullanın.
Malzeme penceresini buradan kullandığınızda Malzeme Silme ve Yeniden Adlandırma düğmelerinin de aktif olduğunu göreceksiniz.
6. Bazen kullanıcılar bir malzemeyi tanımlıyorlar. Örneğin "Ahşap Kaplama" adlı bir malzeme tanımladınız. Sonra modelledikleri yeni bir elemanda aynı malzemeyi kullanıyorlar fakat burda örneğin Cut Pattern'ını farklı bir tarama seçiyorlar. Sonra çizime döndüklerinde tüm Ahşap Kaplama olan yerlerin taramasının değiştiğini görüyorlar. Eğer malzemede sadece o model elemanı için değişiklik yapacaksanız mutlaka Duplicate kullanın. Aksi halde aynı isimli tüm malzemeler yaptığınız değişiklikten etkilenir. Bu da çizimde karmaşaya sebep olur.
1. Başlangıçta her model nesnesine ait malzeme kendi komutu içerisinde yapılır. Örneğin duvarlarda malzeme tanımlamaları o duvarın tip özelliği içerisinden yapılır.
2. Bir kez bir malzeme tanımlandıktan sonra istenilen her yerde tekrar kullanılabilir. Örneğin duvar için "Sıva" malzemesi tanımladınız. Farklı duvar tiplerinde kullanacağınız sıva için yine aynı malzemeyi kullanabilirsiniz. "Sıva" malzemesinin bir kez tanımlanmış olması ve listede yer alması yeterlidir. Aynı malzeme istenilirse örneğin döşeme modelinde de kullanılabilir.
3. Malzemeler modellerin birleşiminde de etkindirler. Örneğin duvarda kullandığınız sıva malzemesinin aynısını döşemede de kullanırsanız bu iki malzemenin birleşimleri doğru olacaktır.
4. Bu pencereden "Shading" için belirlediğiniz renkler ancak ekranın görüntü ayarlarından "Shading with edges" seçildiğinde görünür. Bu özellik hem 2 hem de 3 boyut görüntüleri için geçerlidir.
5. Malzemeyi bir kez model içerisinden tanımladıktan sonra, yapılacak değişiklikler için bu pencere ayrıca açılabilir. Bunun için Manage/Settings/Materials kullanın.
Malzeme penceresini buradan kullandığınızda Malzeme Silme ve Yeniden Adlandırma düğmelerinin de aktif olduğunu göreceksiniz.
6. Bazen kullanıcılar bir malzemeyi tanımlıyorlar. Örneğin "Ahşap Kaplama" adlı bir malzeme tanımladınız. Sonra modelledikleri yeni bir elemanda aynı malzemeyi kullanıyorlar fakat burda örneğin Cut Pattern'ını farklı bir tarama seçiyorlar. Sonra çizime döndüklerinde tüm Ahşap Kaplama olan yerlerin taramasının değiştiğini görüyorlar. Eğer malzemede sadece o model elemanı için değişiklik yapacaksanız mutlaka Duplicate kullanın. Aksi halde aynı isimli tüm malzemeler yaptığınız değişiklikten etkilenir. Bu da çizimde karmaşaya sebep olur.