Model Text, normalde kullandığımız Text komutundan farklı olarak belirlenen yüzeylere 3 boyutlu yazı yazılmasını sağlar. Komutu çalıştırmadan önce hangi yüzeyde yazının konumlanacağına karar verin.
Work Plane: Çalışılan yüzeyi tarifler. Yüzeyi tariflemek, yazının istenilen yüzeye yerleşmesi açısından önemlidir. Bir değişiklik yapılmadı ise ister 3D görüntüsünde olsun ister herhangi bir görünüşe geçilsin, çalışma hala plan düzlemine paraleldir. Bu da kullanıcı cephede yazı yazmak istediğinde yazı cepheye değil, hala plan düzlemine paralel konumlanacak demektir.
Model Text Düzenleme: Model Text yazıldıktan sonra veya daha yazılmadan özellikleri değiştirilebilir. Burda en önemli parametreler, yazının fontu, yüksekliği ve derinliğidir. Yazı için iştenilen mazleme seçilebilir.
Type Properties, yazının tip özelliklerinden fontu, yüksekliği belirlenir. Bu pencereden mümkünse Dublicate ile yeni bir stil oluşturup, yazı stili için uygun bir isim verin. Bu pencerede yapılan değişiklikler aynı isimdeki tüm yazıların özelliklerini değiştirir.
Instance Properties, yazının içeriği buradan değiştirilebilir. Text/Edit butonu Edit Text penceresini açar. Yazının fontu değiştirilebilir. True Type Font olarak kullanılan tüm fontları destekler, farklı fontlar makinaya yüklenip kullanılabilir. Yazının derinlik değeri ve malzemesi belirlenir.
Yazı Tip Penceresi
Instance Properties (Seçili Yazının Özelliklerini Değiştirir)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder